יש לי בבית מחשב אחד נייח המחובר ישירות
לראוטר, ושני מחשבים ניידים המחוברים אליו באופן אלחוטי.
החל מאתמול בערב, אף אחד מהם לא קולט
אינטרנט. (וכן לא אאוטלוק ושאר תכנות המבוססות על אינטרנט).
הניידים ממשיכים לקלוט כרגיל במקומות אחרים. (כך אני
שולח לכם את ההודעה הזאת).
התקשרתי לתמיכה של הספק שלי, האיש שענה
לי אמר לי שלא מעניינים אותו הניידים כי הם לא נותנים תמיכה לניידים. (למה? הם
ספקי אינטרנט, הם צריכים לדאוג שהאינטרנט יעבוד. מה זה עניינם אם זה נייד או
נייח?) והסביר לי איך לחבר את הנייח: הוא הורה לי לשנות הגדרות בlocal area conction/internet protocol והאינטרנט חזר לעבוד. בנייח בלבד.
תוך כדי עבודה אמרתי לו שהוא מחפש את
הבעיה במקום הלא-נכון, כי העובדה שהבעיה התחילה במקביל בשלשת המחשבים מלמדת שהתקלה
היא לא במחשב הנייח אלא בקו. אבל הוא השיב "תו לי לעשות את העבודה שלי",
והתוצאה לכאורה היא שהוא הצליח. הנייח פועל, ולניידים (כדבריו התמוהים) הוא לא
אחראי. אבל רק לכאורה. הוא לא החזיר את המצב לקדמותו אלא רק מצא דרך לעקוף את הבעיה.
אני יכול לשנות את ההגדרות בהתאם גם
בניידים, אבל אני חושש שזה יגרום לכך שהם לא יקלטו אינטרנט במקומות אחרים.
ואני שואל:
א.
איך אני פותר את הבעיה, ולא רק עוקף אותה.
במלים אחרות: איך אני מחזיר את המצב למה שהיה עד אתמול בערב.
ב.
מה זה מעניין את הספק שלי אם אני גולש
בנייח או בנייד? הוא אמור לתת לי קו תקין.