מחשב עושה ריסטרט / מסך כחול

פורום פורומים פורום תמיכה בתקלות מחשבים מחשב עושה ריסטרט / מסך כחול

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • מאת
    תגובות
  • #4257
    admin
    מנהל בפורום

    1.המחשב עושה ריסטארט?
    יתכן ומסתתר פה מסך כחול..

    כשאתם נתקלים במחשב המתאחל את עצמו עצמאית או נכבה עצמאית או כל דבר שקשור לכיבוי והדלקת המחשב ללא שליטתכם, יתכן ומדובר או בבעיית חימום יתר, או בתקלה עם מסך שגיאה כחול.

    כברירת מחדל מיקרוסופט הגדירה את xp לכך שברגע שישנה תקלת מסך כחול המחשב יאתחל את עצמו מחדש, ולא יוצג בפניכם אותו מסך כחול, מה שעלינו לעשות זה לבטל את האפשרות הזו.

    הקישו בעזרת המקש הימני בעכבר על המחשב שלי–>מאפיינים–>מתקדם–>הפעלה ושיחזור–>הגדרות–>כשל מערכת–

    >הסירו את הסימון V מהפעל מחדש באופן אוטו"`. ואשרו.

     

    כעת אם אותו איתחול נוצר כתוצאה מתקלה במערכת יופיע מסך שגיאה כחול.
    אך ישנם גם מקרים שמסכי שגיאה כחולים מופיעים גם כתוצאה מבעיות חימום יתר, אז לכן כדיי להסיר כל ספק בשעת הופעת מסך כחול תחילה בדקו טמפ`:
    http://forums.nana10.co.il/Message/MessageFull.asp?MsgID=946 9316

    ———————————————————— —

    על קצה המזלג, לפני שמתחילים ברוב המקרים:

    אם מחשב מקבל מסך כחול בעליה לווינדוס:


    • הרדיסק מכיל סקטורים פגומים.
    • הרדיסק מכיל קבצים מוצלבים. ניתן לתקן את הבעיה ע"י הרצת CHKDSK עם הפרמטר R, כאשר מגיעים לRecovery console דרך הדיסק אתחול של הXP.

    אם מחשב מקבל מסך כחול ללא זמן מוגדר:


    • זכרונות תקולים.
    • מעה"פ תקולה.
    • דרייברים פגומים.
    • דיסק קשיח תקול.
    • מעבד מתחמם.
    • לוח אם תקול.

     

    ———————————————————— ——

    2.המסך שגיאה הכחול מופיע! מה עכשיו?

    התעלמו מכל הכיתוב שמופיע בתחילת המסך שגיאה והתייחסו רק לחלקו התחתון שכולל את פירוט השגיאה. וזה אמור להראות כך לדוגמא:
    stop: 0X000000d1

    אם יש לכך המשך של עוד הרבה מספרים מתייחסים רק לקבוצת המספרים הראשונה שאחריי המילה stop.

    אם יש לכך המשך של שם קובץ מסויים בסיומת sys, אז זה המצב הראוי ביותר, כי זה מכוון אותנו בדיוק לגורם הבעיה.
    (בהמשך ההמאמר ארחיב על כך).

    3.יש לי מסך כחול יש לי מספר שגיאה, מה עושים?

    שימו לב אם השגיאה משתנה בפעם הבאה שמופיע המסך הכחול, או נשארת אותו דבר! אם היא נשארת בדיוק אותו דבר המשיכו לקרוא:

    יש לכם כרגע שתי אפשרויות, או לגשת עצמאית למנועי חיפוש ולמצוא את הפיתרון לפי מספר השגיאה שביידכם(אם תעתיקו את מספר השגיאה למנוע החיפוש גוגל למשל התוצאות הראשונות יפנו אתכם בד"כ למאמרי התמיכה של microsoft), או לפרסם את מספר השגיאה לחברי הפורום שיסייעו לכם במציאת פיתרון.

    4.מה עושים אם בכל מסך כחול השגיאה משתנה?

    זה המצב הכי לא רצוי, ומצביע או על בעיית חימום יתר במקרה הטוב או על כשל פיזי בלוח האם במקרה הרע, ויהיה צורך להחליפו ברוב המקרים. לא יהיה טעם להתמקד בשגיאות שמתחלפות ולא מצביעות על בעיה ממשית.

    5.הופיע מסך שגיאה כחול עם שם קובץ בסיומת sys, כיצד זה מסייע לי?

    ב80% מהמקרים מצב כזה מתאר שגיאה ממוקדת וספציפית בקובץ מערכת מסויים שקשור לדרייברים של החומרה במחשב והתקנת אותו דרייבר מחדש פותרת בד"כ את הבעיה.

    מעתיקים את אותו שם קובץ בסיומת sys למנועי החיפוש העולמיים כגון גוגל, ואמורים לקבל מושג לפי התוצאות לאיזו חומרה אותו קובץ שייך, או שתוכלו לפנות לחברי פורום תמיכה טכנית שיסייעו לכם בפיענוח.

    ישנם מצבים שאותו קובץ בסיומת sys יהיה שייך דווקא למערכת ההפעלה עצמה ולא לחומרה מסויימת.

    הפיתרון המומלץ שלי לקבצי sys בעייתיים:

    1. אם אותו קובץ שייך לקבצי מערכת ההפעלה:
    התחל–>הפעלה–>
    sfc.exe /scannow
    הכניסו את דיסק ההתקנה של xp ואשרו.

    2.אם הפיתרון הראשון לא עזר לכם במקרה של קובץ ששייך למערכת ההפעלה, או מדובר בקובץ של חומרה מסויימת שמותקנת במחשב:

    טענו את המחשב במצב recovery console והריצו את הפקודה לתיקון פגמים ושגיאות :chkdsk /r c

    6.מהן הסיבות שבגינן ישנם מסכי שגיאה כחולים?

    *התנגשות בין חומרות.

    *תקלות וכשלים בחומרות.

    *התנגשות בין תוכנות (בעיקר תוכנות אנטי וירוס ואבטחה).

    *קובץ זיכרון וירטואלי פגום או לא מאוחה כראוי.

    *וירוסים ורוגלות (נדיר).

    *חימום יתר.

    *קבצי מערכת פגומים או משטח דיסק קשיח פגום ובעייתי.

    *מחסור בדרייבר תואם לחומרה.

    *תקלות במערך הרישום של חלונות registry (נדיר).

    7.מצבים מוכרים נוספים במסכי שגיאה כחולים.

    ישנם מצבים מיוחדים בהם יופיעו מסכי שגיאה קבועים או משתנים לגבי שמות קבצים מסויימים או בלעדיהם וזו לא תיהיה אף אחד מהסיבות שציינתי לעיל.
    המצב הבעייתי הזה יקרה בשל הארד דיסק פגום שעומד לסיים את חייו ומלא בbad sectors שאלה פגמים פיזיים על הדיסקה של הכונן הקשיח.

    הרבה אין מה לעשות (ישנן פה ושם תוכנות שמציעות תיקון ב60% אחוזי הצלחה לסקטורים פגומים..) הבעיה של התקלות האלה היא לגלות שזה נגרם בשל הדיסק הקשיח מלכתחילה, ולכן ניתן לעלות על זה רק ע"י סריקת תיקון שגיאות בדיסק הקשיח chkdsk /r.

    אם בסיום אותה סריקה יופיע הכיתוב bad sectors בסיכום נתוני הדיסק, ניתן להסיק שהבעיה הזו גורמת לאותם מסכים כחולים.

    מצב נוסף ונפוץ מאוד, תקלות בשל המודם אינטרנט מהיר. בעיקר בחיבור usb. לכן במידה ויש לכם חשד שהבעיות נובעות רק כשאתם מחוברים לאינטרנט, נתקו אותו פיזית מהמחשב ובדקו אם מופיעים עדיין מסכי שגיאה כחולים.

    8.כיצד ניתן להמנע ממסכי שגיאה כחולים ?

    *דאגו שלכל החומרה במחשב שלכם מותקנים דרייברים מקוריים מיצרניות אותן חומרות.

    *הקפידו על מחשב קריר ותיהיו מעודכנים כל הזמן בטמפ` המחשב.

    *אל תתקינו שתי תוכנות אנטי-וירוס במקביל או בשיתוף.

    *הקפידו לעדכן את הדרייברים החדשים ביותר לחומרה שברשותכם מאתרי יצרניות החומרה.

    *אל תתקינו מערכות הפעלה על הארד דיסקים שידוע לכם שיש בהם סקטורים פגומים.

    *אל תשאירו חומרה לא מזוהת או ללא דרייבר תואם, מחוברת למחשב.

    *דאגו לאיחוי מחיצת מערכת ההפעלה אחת ל3-4 חודשים.

    *הריצו מידי שבוע תוכנות לבדיקת המחשב ותיקון הרגיסטרי.

    9.כאשר המסכים הכחולים נגרמים בשל חומרה בעייתית או כושלת כיצד נאתר את אותה חומרה?

    לשם כך יהיה עליכם לחזור למדריכים הותיקים של טיפול במסכי שגיאה כחולים:
    http://forums.nana10.co.il/Message/MessageFull.asp?MsgID=428 8107

    בהצלחה בפיתרון הבעיות ונקווה שלעולם לא תזדדקו לטיפול בבעיות וכשלים מהסוג הנ"ל.


    מקור: נענע תמיכה טכנית, דודו
    מנהל קהילת תמיכה טכנית למחשב בנענע

    קישור למקור:

    http://forums.nana10.co.il/Message/MessageFull.asp?MsgID=104 12367


     

    takala2008-9-26 18:20:18

    #53005
    admin
    מנהל בפורום

    סבר ופיתרונות שיכולים לסייע בפתירת הבעיה של המסכים הכחולים: 


    מסכים כחולים יכולים להיגרם מהמון דברים , החל מבעיות תוכנה ועד בעיות חומרה. 
    אני אציין עכשיו את הסיבות למסכים הכחולים – 
    ●ספק כוח פגום/ג'נרי – ספקי כוח פגומים או ספקים ג'נריים שלא יציבים, הם יכולים להיות הסיבה למסכים כחולים. 
    ●התנגשויות תוכנה שונות – מומלץ להסיר את כל הדרייברים שברשותכם , ולהתקין את הדרייברים העדכניים ביותר , 
    משום שהם גורם די נפוץ בגרימת מסכים כחולים. 
    ●קבלים נפוחים/נוזלים – קבלים נפוחים גם הם גורם למסכים כחולים , אם כי זה גורם די נדיר(אך עדיין דורש בדיקה) 
    מי שמועניין לדעת מה הם קבלים נפוחים/נוזלים , יכול לראות את התמונות הבאות ולראות איך זה נראה: 
    תמונה 

    ●קבצי מערכת לא תקינים. 
    ●זיכרונות לא מתואמים/פגומים או לחלופין , סלוט פגום שעליו נמצא סטיק זיכרון – בעיית זיכרונות זה גרום נפוץ מאוד במסכים כחולים , לכן כדאי לבדוק את כל הסטיקים של הזיכרון שנמצאים ברשותכם וגם את הסלוטים עצמם , קיימת התוכנה +MemTest86. 
    הסבר מפורט על הורדה ושימוש בתוכנה תמצאו בהמשך התארד (נכתב ע"י Wh1t3). 
    ●חום גבוה של המעבד/כרטיס מסך/לוח – גם יכול לגרום למסכים כחולים, בידקו עם תוכנות ניטור או תוכנת היצרן. 
    ●עידכון ביוס – אם שום פתרון לא עזר, תשקלו לעדכן את הביוס. יש מקרים שרק עידכון ביוס יוכל לעזור בפיתרון הבעיה. 
    חשוב להזכיר שעידכון ביוס כרוך בסיכון רב אם לא מבצעים אותו כראוי! 
    אם אתם מעוניינים לעשות עידכון ביוס, אך לא יודעים כיצד לעשות זאת – תקראו את המדריך השלם לעידכון הביוס


    ניתוח מסכים כחולים (קריאת התוכן שלהם): 
    כשהמערכת קורסת, נוצר לוג עם נתונים טכניים מסויימים שמפרטים על הבעיה. 
    הלוג בעצם מתפרס במידע שלו על קבצי ה-Minidump שנמצאים בתיקיית המערכת. 
    כדי להגיע לתיקייה הזאת בדרך הקצרה ביותר, פשוט תיכנסו להתחל/Start , תיכנסו לשורת ההפעלה(Run…) 
    ותרשמו את הקוד הבא בשורת ההפעלה על מנת שהתיקייה עם קבצי ה-Minidump תיפתח לכם: 

    Code: 
    %systemroot%minidump 

    על מנת לקרוא את תוכן הקבצים תצטרכו להוריד את התוכנה WinDbg: 
    להורדת התוכנה למערכות הפעלה 32 ביט 
    להורדת התוכנה למערכות הפעלה 64 ביט 

    בנוסף לתוכנה נדרש שימוש בחבילת סמלים (Symbols) אשר בתוכם יש את המידע הדרוש לניתוח קבצי הדאמפ. 
    את חבילת הסמלים מומלץ להוריד למחשב בכדי שהקריאה תתבצע מהר יותר, לחץ כאן לדף ההורדות של החבילה
    ההורדה של החבילה אינה הכרחית מכוון שבהמשך תראו שניתן להשתמש בהם אונליין מהשרת של מיקרוסופט אך הקריאה תיהיה איטית יותר. 

    פתחו את התוכנה ועקבו אחר ההוראות (שימו לב שסעיפים 1+2 הם לשימוש ראשוני בלבד). 
    1. לחצו על File ו- Symbol File Path או Ctrl+S 
    2. בחלון אתם אמורים לטעון את הסמלים לתוך התוכנה, אם פרסתם אותם לתיקיה במחשב, לחצו על Browse ותבחרו בתיקייה של הסמלים. 
    במידה ואתם מעוניינים לעבוד עם הסמלים ישירות מהרשת, רשמו בחלון: 

    Code: 
    SRV*c:websymbols*http://msdl.microsoft.com/download/symbols 


    3. לטעינת קבצי ה-Dump לחצו על File ו- Open Crash Dump או Ctrl+D 
    בחלון שנפתח לכם, תטענו את קבצי הדאמפ מהמחשב שלכם (הם נמצאים ב-C:WINDOWSminidump ) 
    מומלץ לסדר בתצוגת "פרטים" בכדי לראות מתי נוצר כל קובץ ומי הרלוונטי לכם. 
    4. קריאת המידע מקובץ הדאמפ שפתחתם: 
    הדבר הבסיסי שאתם צריכים לשים לב אליו בחלון הנתונים זו השורה של ה-Probably caused by (נגרם ככל הנראה מ…) 
    הנה תמונה להדגמה: 
    תמונה 
    לפרטים נוספים ומעמיקים יותר הקישו בשורת הכתיבה למטה את הפקודה: 

    Code: 
    !analyze -v 


    הקבצים/סיבות שמופיעות בשורת ה-Probably caused by: 
    אם מופיע לך שהקריסה נגרמה מהקובץ win32k.sys (כמו שמוצג בתמונה הנ"ל) אז תדעו שהבעיה היא כנראה בעיית דרייברים. 
    בדר"כ כשמופיעים לכם קבצים של ווינדוס כמו ה-win32k.sys, ntoskrnl.exe וכו', הבעיה נגרמת בעקיפין מדרייבר מסויים במחשב שלכם, או קובץ מתוך תוכנה שגרם לזה. לכן אי אפשר לדעת בבירור מה הבעיה כשמופיע קובץ מערכת של ווינדוס בשגיאה ומה שמומלץ לעשות זה להסיר את כל הדרייברים של החומרה שקיימים לכם במחשב ולהתקין את הדרייברים העדכניים ביותר מאתר היצרן של אותו רכיב חומרה. 
    חשוב להזכיר – תמיד תוודאו שאתם מתקינים דרייבר שמתאים לרכיב חומרה עצמו במדוייק/למערכת הפעלה שברשותכם. 

    אם מופיע לכם בשורה למשל את הדבר הבא: Probably caused by : memory_corruption, אתם יכולים להבין שהבעיה היא בזיכרונות/סלוטים שלכם. 
    מה שצריך לעשות, זה להוריד את התוכנה לבדיקת זיכרון MemTest86, ולבדוק את הזיכרונות שלכם (הסבר מפורט על התוכנה בהמשך הסטיקי, נכתב ע"י Wh1t3). 

    הסבר כללי על הקבצים שיכולים להופיע לכם ב-Probably caused by: 
    אם למשל מופיע לכם הקובץ : nv4_disp.dll כגורם לשגיאה ואתם לא יודעים מה הקובץ אומר, פשוט תלכו לגוגל ותרשמו את שם הקובץ במדוייק, 
    לאחר שתריצו את החיפוש בגוגל ותקבלו מידע על הקובץ, תוכלו לאתר את מקור הבעיה (במקרה הזה, הקובץ הנ"ל שייך לכרטיס מסך שלך Nvidia, ומה שצריך לעשות זה להסיר אוברקלוק למשל אם קיים, ולהסיר את הדרייבר הקיים ולהתקין את הדרייבר העדכני ביותר מחדש). 
    אם זה קובץ שקשור למשל לכרטיס הקול שלכם, תעשו הסרה של הדרייבר של הכרטיס קול ותתקינו את הדרייבר העדכני ביותר, ואם זה לא עוזר, תבטלו את הכרטיס קול דרך הביוס. 
    אם הקובץ המוצג בדאמפ שייך לתוכנה שהתקנתם, דבר ראשון תסירו אותה בכדי לוודא שהיא אכן גרמה לבעיה, השלב הבא כבר תלוי בכם, האם לחפש תחליף או לקוות שגרסא חדשה יותר תעבוד בצורה תקינה. 

    עדכון: 
    במידה וקורה מצב שמופיעים לכם מסכים כחולים, אך לא נוצרים קבצי Minidump(מקרים דיי שכיחים, שלרוב מופיעים עקב הגדרות לא נכונות בכל הקשור לכתיבת אירועים ביומני המערכת) יש לבדוק מה מס' השגיאה, או הקובץ שמופיע בתחתית המסך הכחול. 
    דוגמא: 

מוצגות 2 תגובות – 1 עד 2 (מתוך 2 סה״כ)
  • יש להתחבר למערכת על מנת להגיב.